ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОНЛАЙН УСЛУГАТА “HOMIE PAY”

I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

1. Настоящите Общи условия регламентират условията за ползване на онлайн Услугата “Homie Pay”, предоставяна в Приложението „Homie”, достъпна на интернет адрес https://app.homie.bg/. С използването на услугата, Потребителят се съгласява с настоящите Общи условия.

2. Приложението, в рамките на което се предоставя Услугата, се поддържа от Оператора „Хоуми Диджитал“ АД, с ЕИК 207390213, със седалище в гр. София и адрес на управление: р-н Лозенец, Черни връх, 102В, вх. А, с адрес за кореспонденция contact@homie.bg

3. Общите условия са задължителни и обвързват всички Потребители, в това число всички лица, които достъпват и/или ползват Услугата. С постъпване в страницата на Услугата, лицата, които я използват, се съгласяват и изцяло приемат и се задължават да спазват Общите условия в редакцията им към съответния момент.

4. Настоящите Общи условия се прилагат при първоначален достъп до Услугата и имат обвързваща и задължителна сила на договорно споразумение, приложимо за всички версии и устройства, от които са достъпни услугите на Приложението.

4.1. В случай, че Потребителят не е съгласен с настоящите Общи условия, следва незабавно да преустанови онлайн достъпа до Услугата и използването й.

II. ДЕФИНИЦИИ

Навсякъде в настоящите Общи условия изброените по-долу думи и изрази ще имат описаното тук значение, в единствено и множествено число, членувано или нечленувано, освен доколкото контекстът не предполага различно значение и доколкото друго не е уговорено:

1. „Услуга“ – ще означава представяната онлайн услуга “Homie Pay”, интегрирана в Приложението “Homie”, позволяваща на Потребителя да достъпи услугите на Доставчика за заплащане на битови сметки и други задължения към отделни Търговци и/или доставчици на комунални услуги. За избягване на всякакво съмнение Услугата представлява единствено достъп до специално създаден интерфейс, чрез който Потребителят има достъп до услугите на Доставчика за извършване на он-лайн авторизация за плащания на стоки и услуги, извършване на преводи, плащане на сметки и/или задължения чрез Интернет. Услугата не представлява каквито и да било платежни услуги по смисъла на българското и европейско законодателство.;

2. „Потребител“ – ще означава дееспособно физическо, или юридическо лице, което достъпва и използва Услугата „Homie Pay“, съобразно настоящите Общи условия, за да използва услугите на Доставчика за извършване на он-лайн авторизация за плащания на стоки и услуги, извършване на преводи, плащане на сметки и/или задължения чрез Интернет.;

3. Търговец (Интернет търговец) – ще означава лице, предлагащо стоки и услуги, което е страна по договор с Доставчика да приема плащания чрез системата на Доставчика с банкови карти или други платежни средства, одобрени от Доставчика.

4. „Задължение“ – ще означава всяко едно задължение на Потребителя, съответно за битови сметки и други задължения към отделни Търговци и/или доставчици на комунални услуги, което Потребителят може и желае да заплати, използвайки системата за он-лайн плащания на Доставчика.

5. „Оператор“ – ще означава дружеството „Хоуми Диджитал“ АД, с ЕИК 207390213, което интегрира и поддържа предоставянето на Услугата в рамките на управляваното от него Приложение „Homie”.

6. „Доставчик“ – ще означава дружеството “Фаст Пей ХД” ЕООД, с ЕИК 202200392, със седалище и адрес на управление гр. София, р-н Витоша, “Рачо Петков Казанджията”, 4, ет. 6, лицензирано за извършване на пощенски парични преводи по чл. 39 от Закона за пощенските услуги, което предоставя възможността на Потребителя да заплаща Задължения като обработва и посредничи за извършването на парични преводи в рамките на управляваната от него услуга за парични преводи “FastPay” и извършва он-лайн парични плащания.

7. „Приложение Homie“/„Приложение“- ще означава Уеб и мобилно приложение, управлявано от Оператора “Хоуми Диджитал” АД, чрез която се предоставя Услугата “Homie Pay”.

III. УСЛОВИЯ И НАЧИН ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГАТА

1.1. Услугата “Homie Pay” може да се използва регистрирани и нерегистрирани потребители на Приложението и представлява единствено достъп до интерфейс.

1.2. Услугата “Homie Pay”, предоставяна от Оператора, не включва извършването на онлайн или каквито и да е други плащания, превод на средства, платежни услуги или други. Договорът между Потребителя и Оператора за предоставяне на Услугата “Homie Pay” има за предмет единствено достъп до интернет страницата на Услугата. Всички платежни услуги, включително, но не само по онлайн плащания, по приемане на преводни нареждания и други подобни, са предмет на договор между Доставчика и Потребителя, по който Операторът не е страна и не може да бъде държан отговорен за тях.

1.3. За регистрация и използване на Приложението се прилагат Общите условия на “Homie”, достъпни на интернет адрес https://homie.bg/obsthi-usloviya/.

1.4. Потребителят достъпва страницата на услугата “Homie Pay” чрез Приложението на “Homie”, използвайки потребителския си акаунт.

2.1. Всички онлайн плащания се извършват чрез и обработват от Доставчика, който е отговорен за всички платежни услуги.

2.2. Операторът единствено предоставя и поддържа интегрирания онлайн интерфейс на Услугата, използван от Потребителя, като Операторът не обработва, не извършва и не посредничи при преводи на парични средства, онлайн преводи, приемане на преводни нареждания или други платежни услуги.

3. Добавяне на Задължения:

3.1. Потребителят има възможност да добави Задължения към изрично изброени Търговци и доставчици на комунални услуги в своя акаунт/профил, като за целта достъпва използва нарочно създадената възможност.

3.2. За добавяне на Задължения, Потребителят трябва да въведе информация в интерактивното поле за съответния Търговец или доставчик на комунална услуга, включително номер на фактура или абонатен номер. Информацията се получава и обработва от Доставчика.

3.3. Потребителят е длъжен да предостави вярна и точна информация за добавяне на Задълженията си, като Операторът и Доставчикът не носят отговорност за неправилни преводи поради грешно индивидуализиране на Задължението от страна на Потребителя.

3.4. Доставчикът предоставя информация за тези Задължения на Потребителя чрез интерфейса на Услугата.

4. Преглед на задължения:

4.1 След успешното добавяне на Задължения, Потребителят може да прегледа информацията за тях в своя акаунт.

4.2 Потребителят има възможност да види детайлите на Задълженията, включително дължима сума за плащане, дата на възникване и срок за плащане.

4.3 Операторът не носи отговорност за точността и изчерпателността на информацията, предоставена от Доставчика.

5. Иницииране на плащане:

5.1. Потребителят избира Задълженията, които желае да плати, и натиска интерактивен бутон за иницииране на плащане.;

5.2. Потребителят бива пренасочен към интегриран виртуален ПОС терминал на “Юробанк България” АД, където процедира спрямо зададените указания, въвеждайки данните съобразно избрания метод за плащане.;

5.4. Потребителят потвърждава плащането чрез натискане на съответния бутон за изпращане на данните.

6. Обработка на транзакцията:

6.1. След изпращане на данните, виртуалният ПОС терминал обработва плащането и проверява валидността на картата и наличието на достатъчно средства.;

6.2. В случай на успешна транзакция, “Юробанк България” АД потвърждава плащането и прехвърля сумата към Доставчика.

7. Потвърждение на плащането:

7.1. След постъпване на сумата, Доставчикът незабавно обработва плащането и заплаща Задължението към съответния Търговец и/ или доставчик на комунални услуги от името на Потребителя.

7.2. След погасяване на Задължението, Доставчикът, чрез интерфейса, създаден от Оператора, предоставя потвърдителния документ на Потребителя по електронна поща или директно в интерфейса на Услугата.

7.3. Потребителят може да прегледа и изтегли потвърдителния документ от своя акаунт.

8. Отразяване на плащането:

8.1 Потребителят може да види историята на плащанията и статуса на Задълженията в своя акаунт.

V. ОБРАБОТВАНЕ НА ПЛАЩАНИЯТА. ОТГОВОРНОСТ

1.1. Операторът единствено предоставя и поддържа интегрирания онлайн интерфейс на Услугата “Homie Pay”, като същият не действа като лице лицензирано за извършване на пощенски парични преводи по смисъла на ЗПУ, или като доставчик на платежни услуги по смисъла на ЗПУПС и европейското законодателство.

1.2. Операторът не обработва парични средства, не посредничи при преводи на парични средства и не обработва информация за плащанията, не извършва онлайн плащания, не прави и не приема платежни нареждания и не осъществява каквито и да било други платежни услуги.

1.3. Всички финансови транзакции се извършват чрез и обработват от Доставчика, който е лицензиран за извършване на пощенски парични преводи.

1.4. Операторът не носи отговорност за:

– неуспешни плащания, причинени от технически проблеми в системата на Доставчика или интегрирания виртуален ПОС терминал, обслужван от “Юробанк България” АД.;

– точността и изчерпателността на информацията, предоставена от Доставчика;

– всякакви загуби или щети, произтичащи от използването на Услугата “Homie Pay” или от невъзможността да се използва услугата;

– действията или бездействията на Доставчика и други трети лица, участващи в процеса на плащане.

2. “Хоуми Диджитал” АД не събира и не обработва лични данни на Потребителите за целите на предоставяне на Услугата, освен ако такива са необходими за регистрацията. Данните, необходими за заплащане на Задължения се събират и обработват от Доставчика на платежната услуга в съответствие с техните общи условия и политика за поверителност.

3.1. Доставчикът носи пълната отговорност за процеса на плащане, включително обработката и прехвърлянето на паричните средства, приема на платежни нареждания. При използване на Услугата, Потребителят гарантира че е прочел и се е съгласил с всички приложими условия на Доставчика.

3.2. Всички въпроси и спорове, свързани с плащанията, се уреждат между Потребителя и Доставчика.

4. Интеграция с трети страни:

4.1. Виртуалният ПОС терминал, използван за плащанията, се предоставя и поддържа от “Юробанк България” АД.

4.2. Операторът не носи отговорност за правилното функциониране на виртуалния ПОС терминал и за осъществяването на парични преводи чрез него.

4.3. Потребителят следва да е запознат и да се е съгласил с общите условия на съответното трето лице – доставчик на виртуалния ПОС терминал.

5. Сигурност на данните:

5.1. Операторът и Доставчикът използват съвременни технологии за сигурност, за да защитят личните и финансовите данни на потребителите.

5.2. Потребителят е отговорен за сигурността на своите данни за достъп до Приложението и не трябва да споделя тези данни с трети лица.

5.3. Операторът не носи отговорност за сигурността на финансовите данни, въведени на страницата на виртуалния ПОС терминал.

VI. ПЛАЩАНИЯ за услуги “HOMIE MARKET”

1. Услугата “Homie Pay” позволява да бъдат извършвани плащания за предоставяната в рамките на Приложението услуга “Homie Market”, където могат да бъдат поръчани услуги, предлагани от “Хоуми Диджитал” АД.

2. В гореспоменатите случаи “Хоуми Диджитал” АД може да бъде в ролята на Търговец и краен получател на средствата на Потребителя.

3. За доставката на заплатените продукти и услуги от “Homie Market” се прилагат Общите условия на “Homie”, които са достъпни на интернет адрес https://homie.bg/obsthi-usloviya/.

VII. ИЗМЕНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ

1. Настоящите общи условия за Услугата могат да бъдат изменяни от Оператора, като актуалната версия на Общите условия ще бъде публикувана на Сайта.

2. Потребителят се съгласява, че всяко допълване и изменение на тези Общи условия ще има действие спрямо него след публикуването им на сайта на Оператора.

3. Операторът има право да променя едностранно Общите условия, включително, но не само, да променя предоставяната Услуга, нейните параметри и характеристики, лицето Доставчик и/или доставчик на интегрирания ПОС терминал и каквато и да било друга информация, публикувана в интерфейса на Услугата.

VIII. ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ И НЕПРЕКЪСВАЕМОСТ

  1. Технически изисквания за работа с Услугата са:
  2. Мобилно смарт устройство или друго подобно устройство, което да е свързано с Internet, и което да има достъп до Google play и Apple play;
  3. Устройство, което да е свързано с Internet, и което да име достъп до интернетсайта на Услугата
  4. Потребителите сами осигуряват достъпа си до Интернет за ползване на Услугата. Потребителите се съгласяват, че невъзможност да бъде ползвана Услугата поради липса на Интернет свързаност или временно нарушаване на тази свързаност не е основание за неплащане на дължимото възнаграждение или предявяване на искове срещу Операторът или трето свързано с него лице, както и не означава, че услугата е била прекъсната.
  5. Доставчикът се старае да осигури непрекъсваемост при работата на Услугата, доколкото това е възможно.
  6. Потребителите се съгласяват, че Услугата може да бъде изменяна, за да бъде приведена в необходимото съответствие (чрез профилактика), но и да бъда надграждана и променяна, така че да отговаря на идентифицираните нови нужди на Потребителите и/или на Доставчика и/или на промяна на дизайна на Homie Pay или отделни негови модули (ъпдейт).
  7. В случай на планирана профилактика или ъпдейт на Услугата, Доставчикът се задължава да предупреди Потребителите за това своевременно относно характеристиките, периода от време, през който се извършва профилактиката и/или ъпдейта.
  8. В случай, че изменение на Услугата оказва отрицателно въздействие върху достъпа или използването на цифровото съдържание или цифровата услуга и лицата, които го използват имат качеството на потребители съгласно действащото законодателство на Република България, същите имат право да развалят договора, освен ако отрицателното въздействие е незначително. В този случай потребителят има право да развали договора безплатно в рамките на 30 дни, считано от уведомяването му от търговеца за изменението на цифровото съдържание или цифровата услуга или от момента на изменение на цифровото съдържание или цифровата услуга, като се прилага по-късната от двете дати.
  9. Правото на разваляне, посочено в предходната точка не се прилага в случай, че на потребител е предоставена възможността да запази HomiePay без изменението, без това да е свързано с допълнителни разходи за него, и Услугата продължава да съответства на обективните и индивидуалните изисквания за съответствие и на изискванията за интегриране на цифровото съдържание или цифровата услуга в цифровата среда на потребителя.

IX. ДЕКЛАРАЦИИ И ГАРАНЦИИ

  1. Страните декларират, че им е известно значението на всички думи, изрази и съкращения, употребени в настоящите Общи условия.
  2. Страните декларират, че притежават представителна власт, която им дава право да сключат валидно договора за Услугата и да бъдат обвързани с настоящите Общи условия.
  3. Потребителят декларира и гарантира, че е запознал с Общите условия на Доставчика и на лицето, предоставящо ПОС терминал, като ги разбира и приема.
  4. С предоставения достъп до Услугата никой Потребител не придобива собственост върху софтуерния код, дизайна и графичните изображения, както и върху всички останали елементи на Услугата и/или интернет сайта, чрез който се предоставя.
  5. Потребителите декларират, че разбират, че Услугата може да не е достъпна, ако устройството, с което борави съответното лице не отговаря на техническите изисквания, в това число софтуерните и хардуерните изисквания за съответния продукт.
  6. Потребителите се задължават да не предоставят достъп до Услугата и/или до Потребителското си име, Парола и/или други данни за достъп до Услугата на трети лица за ползване на същите по какъвто и да е начин и форма, без изричното предварително писмено съгласие на Операторът. Ако Потребителят установи, че неговите Потребителско име и/или Парола, респективно устройство, от което е достъпна Услугата, са откраднати или се съмнява, че трети лица по някакъв начин са ги узнали или биха могли по друг начин да получат достъп до Услугата, Потребителят е длъжен незабавно да уведоми Доставчика.
  7. Потребителите се съгласяват, че Операторът има право да рекламира допълнителни свои или чужди услуги и продукти в сайта, чрез който се предоставя Услугата.
  8. Потребителите декларират, че са наясно с обстоятелството, че тези Общи условия и договора ще могат да бъдат подписвани електронно чрез обикновен и/или усъвършенстван електронен подпис. В случай на такова подписване Потребителят дава своето изрично съгласие, че обикновения или усъвършенствания електронен подпис, положен от него, ще има значението на саморъчен и ще го обвързва.

X. ОТГОВОРНОСТ

  1. Операторът ще положи всички усилия да поддържа напълно функциониращо Homie Pay, но Потребителите приемат, че услугата зависи от Доставчика и от третото лице, предоставящо услугите на виртуален ПОС терминал, поради което Операторът не може да бъде държан отговор, ако някоя част или всички услуги не функционират по причина, за която не може да му се вмени вина.
  2. Операторът не отговаря, ако Услугата не е достъпна поради обстоятелството, че устройството, с което борави съответното лице не отговаря на софтуерните и хардуерните изисквания за съответния продукт и/или няма свързаност до Интернет и/или Google play или Apple play не са достъпни в даден момент и приложението Homie не може да бъде достъпно, свалено и/или инсталирано.
  3. Потребителите разбират и приемат, че Операторът има право да променя без предварително уведомление съдържанието на Услугата, нейни модул/и и/или нейна версия, с цел усъвършенстване и адаптиране към нови технологии и изисквания, в случай, че това не пречи на нейното функциониране или преченето е незначително.
  4. Операторът не предлага интегриране на Услугата в цифровата среда на Потребителя и не отговаря за несъответствие, произтичащо от неправилно интегриране.
  5. Операторът не носи отговорност за затруднено и/или забавено ползване на Услугата в следствие на слаба или липсваща Интернет връзка.
  6. Операторът не отговаря, ако услугата по превод на средства, обработване на платежни нареждания или друга платежна услуга не е достъпна за Потребителя поради причина, свързана с Доставчика или третото лице, поддържащо виртуалния ПОС терминал, като Потребителите се съгласяват и разбират, че това са трети лица, несвързани с Оператора и същият не е отговорен и/или виновен за техните действия/бездействия. Операторът не отговаря за таксите и комисионните, които тези трети страни събират за извършване на предоставяните от тях услуги.
  7. Операторът или свързано с него лице е носител на всички права на интелектуална собственост върху сайта, от който е достъпна Услугата, заедно с всички марки, използвани в сайта, са обект на закрила по българското и международното законодателство за защита на интелектуалната собственост.
  8. Съдържанието на Услугата, включително (без изброяването да е изчерпателно) наименования, търговски марки, дизайн и други подобни, са предмет на авторско право или сродни на авторското права с всички запазени за Операторът или свързано с него лица права.
  9. Потребителят има право да зарежда и отпечатва отделни страници и/или раздели, включени в съдържанието на Услугата, да ги съхранява и използва само при условие, че не се премахват бележки за авторско право или други такива, свързани със собствеността върху Услугата и единствено и само за цел да се коментират дейности, свързани със заплащане на Задължения.
  10. Никой няма право, без изричното разрешение на Оператора да използва, възпроизвежда, променя, предава (по електронен или друг начин), да показва публично и/или да предоставя на трети лица част или цялото съдържание на Услугата (вкл. цялото или част от модули, базата данни, актуализационни, текстови или програмни файлове за него или други), с цел разработка на софтуер, търговска цел, за осъществяване на дейности, свързани с тези на Оператора, или за да се извлече друга облага, както и да предприема каквито и да са други действия, с които нарушава или съдейства да се наруши правото на интелектуална собственост върху Услугата. Извършването на гореизброените действия и други подобни е забранено и ще бъде преследвано с цялата строгост по предвидения от закона ред.
  11. Операторът не носи отговорност за нарушения във функционирането на Услугата , причинени от външни технически средства, хардуер или драйвери за нея, инсталации на други програмни продукти или софтуери, дефекти и проблеми в операционната система, неоторизиран достъп до базата данни и опити за намеса в нея от неупълномощени лица, копиране на базата данни, загубване, унищожаване или изменяне на програмни компоненти, подмяна на хардуер и/или използване на неавтентични актуализационни пакети, механична повреда, както и от заразяване с вируси и/или тяхното премахване.
  12. Информацията, представена в рамките на Услугата, се подава от Доставчика и Операторът не носи никаква отговорност за нейната достоверност и/или актуалност и/или истинност.
  13. Операторът не носи отговорност за претърпени вреди или пропуснати ползи, настъпили в резултат от действия и/или бездействия на трети лица.
  14. Операторът не носи отговорност за направените плащания или за невъзможността да се направи плащане на Задължения.
  15. Операторът не носи отговорност за каквито и да са загуби, преки, непреки или последващи вреди и пропуснати ползи, резултат или във връзка с използването на Услугата, както и с неправилното използване или неумението и липсата на опит за ползване на Услугата, включително (без изброяването да е изчерпателно) загуба и повреда на данни, прекъсване на търговски отношения и връзки, парични загуби и пропуснати ползи или печалби.
  16. Операторът не носи отговорност за грешки или пропуски в получените от Потребител данни или ако тези данни не отговарят на действителното положение.
  17. Операторът не потвърждава и не носи отговорност за информацията, съдържаща се в уебсайтове или други софтуерни продукти, към които има хипервръзки от Услугата, както и за предложените продукти, услуги и други такива в рефериращите уебсайтове, както и за предлаганите от трети лица продукти и услуги чрез реклами. Операторът отговаря единствено за съдържанието на своите реклами и съобщения и гарантира, че съдържанието на същите няма да бъде незаконно или провокативно, обидно или неморално или ще наруши по друг начин законодателството.
  18. В случаи на настъпване на форсмажорни обстоятелства – природни бедствия, военен конфликт, акт на административен орган, както и всякакви други обстоятелства извън контрола на Операторът и/или Потребителя и др., които пряко или косвено препятстват изпълнението на задължения на някоя от страните, съответната страна не изпада в забава и не дължи обезщетение.

XI. ДРУГИ УСЛОВИЯ

1. Операторът и Потребителите се задължават да защитават взаимно своите права и законни интереси, както и да пазят търговските си тайни, станали тяхно достояние в процеса на изпълнение договора и тези общи условия.

2. Операторът и Потребителите се задължават по време и след използване на Услугата да не правят публично достояние писмена или устна кореспонденция проведена между тях. За публично достояние може да се смята публикуването на кореспонденция в печатни и електронни медии, интернет форуми, лични или публични уеб сайтове и др.

3. В случай на противоречие между тези Общи условия и уговорки в специален договор между Операторът и Потребителите, с предимство се прилагат клаузите на специалния договор.

5. За неуредените в този договор въпроси, свързани с изпълнението и тълкуването на този договор, се прилагат законите на Република България.

6. Настоящите общи условия влизат в сила на 01.10.2024г.

7. “Хоуми Диджитал” АД, в качеството си на Оператор, си запазва правото да прекрати предоставянето на Услугата „Homie Pay“ по всяко време без предизвестие.

7. Съдебните спорове с Потребители се уреждат пред родово компетентния съд в град София.

8. Надзорни органи:

• Комисия за защита на личните данни

Адрес: гр. София, ул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2,

тел.: (02) 940 20 46

факс: (02) 940 36 40

Email: kzld@government.bg, kzld@cpdp.bg

Уеб сайт: www.cpdp.bg

• Комисия за защита на потребителите

Адрес: 1000 гр. София, пл.”Славейков” №4А, ет.3, 4 и 6,

тел.: 02 / 980 25 24

факс: 02 / 988 42 18

гореща линия: 0700 111 22

Уеб сайт:  www.kzp.bg